הובלה והרכבה חינם 🖤

הובלה והרכבה חינם 🖤

051-2248027

0
0
Subtotal:  0
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.

המדריך המלא לבחירת מראות

מראות, מעבר להיותן פריט פונקציונלי שמראה את השתקפותינו, הן כלי עיצובי מרשים ביכולותו לייצר מהפך של ממש בכל חלל אשר תיבחר בו הדוגמא הנכונה, וזאת בהשקעה כספית שולית.

בניגוד לרהיטים ופריטים עיצוביים אחרים, למראה יש ייחודיות אשר מתחילה בעצם היותה כלי המראה השתקפות. תכונה זו, בנוסף לאפשרויות האין סופיות בעיצובה של המראה עצמה, פותחת לנו שפע של משחק ואפשרויות עיצוביות שאינן נגמרות בעיצוב הפריט עצמו.

מראות הן כלי בעל ערך עצום לכל חלל שמעוצב בקפידה, ואפשרויות העיצוב ושדרוג המרחב בבעזרתן הן בלתי מוגבלות.

במאמר זה נבין כיצד לבחור את המראה הנכונה למרחב שלנו, כיצד להשתמש בהשתקפותה לשדרוג המרחב, איזה עיצוב לבחור ועוד >>

בחירת גודל מראה

נתחיל בבחירת גדול המראה. בדרך כלל, מראות קטנות יותר ישמשו כתוספת עיצובית עדינה ופונקציונאלית לקיר מסוים ופחות כרהיט בפני עצמו. מראות גדולות שיתפסו נפח גדול יותר יהיו דומיננטיות יותר וישרתו עיצובית חלל רחב יותר. אם אנו רוצים לבחור מראה לחדר האמבט מעל הארונית, בחירת גודל המראה יתבצע בשמירה על פרופורציה הגיונית ביחס לארונית. לדוגמא, במראה עגולה – נבחר מראה קטנה מהארונית עם שמירה על מרווח של 10-25 ס”מ מצידי הארונית – מה שיביא לתוצאה אופטימלית. אם נרצה לבחור מראה לקיר אנמי בסלון, נוכל לבחור מראה גדולה ודומינטית שתיצור נוכחות עיצובית מרשימה וכן השתקפות המגדילה ומאווררת את המרחב כאחד. אותו המצב גם בחדר השינה. בחירת מראה גדולה אשר תעמוד למשל, בפינת החדר – תיתן אשליית מרחב וגודל יוצאת מן הכלל.

אם נבחר במראה שתתלה מעל רהיט מסוים, גודלה המתבקש צריך להיות פרופורציונאלי. ברוב המוחלט של המקרים המראה צריכה להיות שווה / קטנה יותר ביחס לרהיט.

מראה אובלית מינימליסטית

צורה וחומר גלם

צורת המראה וחומר הגלם הוא הבסיס העיצובי לחלל שבו נמקם אותה. מראות בצורניות וחומרי גלם פשוטים, למשל, עגולה עם מסגרת מתכתית שחורה – משדרות מינמליזם ועדינות ותתן מראה נקי לחלל כאשר השתקפותה תיהיה מרכז העיניין. זוהי בחירה בטוחה לחדרי אמבט. אך אם ניקח לדוגמא, מראה אמורפית עם מסגרת עץ – נקבל מראה מסקרן וחמים שישבור סטטיות וגנריות בחללים “מרובעים” מידי. שילוב של ריהוט מינימליסטי בקווים נקיים וגיאומטריים עם מראה חסרת צורניות יכולים ליצור קונטרסט עיצובי ייחודי שלא ניתן להתעלם ממנו. כל חומר גלם וצורה משדרים משהו, וכל שילוב שונה שלהם משדר קסם ייחודי. מראות עגולות ואובליות ישדרו אלגנטיות ורכות. מראות מלבניות יקרינו חדות ויהיו דומיננטיות יותר.  

כשנבחר מראה, קודם כל נבחן את החלל סביב ואת החומרים והצורניות שדומיננטיים בחלל שלנו, ובחירת המראה תתחיל בשאלה של כיצד לאזן ולשלב את המראה בריהוט הקיים. צבעי עץ ושחור יתכתבו מצוין עם זהב. צבעים לבנים יתכתבו מצוין עם שחור.

מראה עגולה תיהיה מעולה מעל רהיט מלבני. טיפ שעובד מעולה הינו בחירת צורה וחומר גלם במראה הוא “התאמה חציונית”. בחירת מראה בעלת חומר זהה לחומרים אחרים בחלל אך בצורניות שונה, ולהפך.

מראת גוף אמורפית

מיקום המראה

כאן הקסם מתחיל, ובחירת המיקום הנכון למראה יבטא את היתרונות היחודיים שלה לעיצוב החלל.

שימו לב, בחירת המיקום המדויק להשמת המראה בחלל חשוב כמו בחירת המראה עצמה. בבחירת המיקום, מעבר להתייחסות לעיצוב הכללי של העצמים בחלל שהמראה תמוקם בו, ההתייחסות שלנו תהיה לתאורה, זווית, והשתקפות.

נתחיל בתאורה – אם חסר לנו אור במרחב, נמקם את המראה באזור שחשוף לאור השמש, בזווית שתקרין לחלל הלוקה בתאורה. השתקפות האור הטבעי מהמראה על אזור מרכזי בחלל יכולה ליצור פלאים של ממש, בהבאת זוהר וחיים לאזור המושקף.

נמשיך ביצירת אשליית מרחב –  בעיה שמאוד נפוצה בארצנו, בייחוד במבנים חדשים היא חדרים קטנים שבקלות יכולים להרגיש עמוסים וחנוקים. מראה שתמוקם בזווית הפונה לאזור מרוחק ונקי בחדר תפתח לעייננו את האזור ותקליל את כל הנראות של החדר. אפשרויות ניצול האשליה הזו ניתנות לביצוע באזורים רבים בבית – החל מהכניסה, לפרוזדור, פינת החדר, הסלון ועוד.

מה שמביא אותנו לשיקול הבא, ועיקרו הוא מה ייראה בהשתקפות – והאפשרויות אין סופיות. למשל, לתלות מראה בפרוזדור מול גופי תאורה או תמונות, לתלות אותה במקביל לחלון וליצור השתקפות שלו, לתלות אותה מוח כורסא ליצירת נישה ועוד ועוד. טיפ שימושי בנושא הוא בחירת האזור העיקרי שלכם לישיבה או הכנסת אורחים, ולשים את המראה בהתאם. כלומר, המטרה היא למצוא פינה, מקום ישיבה בד”כ, שממנו המראה תראה השתקפות על זווית יפה לחלל אחר. לדוגמא, מקמו מראה בפינת האוכל שלכם שתשקיף על אזורים מהודרים בסביבתה, למשל לסלון. בעצם, כאשר את יושבים בפינת האוכל תמיד תהיה השתקפות לאזורים הנבחרים מזווית הישיבה שלכם לאזורים שבהם בחרתם להשקיף את המראה. כך השתקפות המראה מקבלת מעין תכונה של תמונה חיה, אשר מציגה זווית לאזורים ספציפיים ממקום ישיבתכם ושל האורחים שלכם. נסו בעצמכם להזיז מראות ממקום למקום, ולראות היכן מתקבלת ההשתקפות האופטימלית.

לסיכום, מראות הן פריטים שהפוטנציאל שלהם לשדג ולהוסיף עיניין לכל חלל בבית הוא אין סופי. מראה שתיבחר בטוב טעם, בהתאמה ובמשחק נכון תיהיה פיס ייחודי אשר יתבלט בחלל וישמש ככלי להצגה והבלטה של אלמנטים בו, כמו ששום פריט אחר לא יודע לעשות.

לא יודעים במה לבחור? אנחנו והמעצבים שלנו נשמח לייעץ לכם ולמצוא את המראה האופטימלית בשביל המרחב שלכם. תודה על קריאתכם!

אריק וולברג

קוניצ’יווה – אנחנו HAIKU

מותג איכות לעיצוב הבית השואב השראה מתפיסת האסתטיקה והעיצוב היפנית, שבליבה אלגנטיות ואציליות, עידון ודיוק. אנחנו מאמינים כי פונקציונליות ועיצוב מוקפד הם שילוב מנצח, חיוני בהתנהלות היומיומית שלנו וביצירת מרחב אסתטי ופרקטי כאחד. הגישה הזו מלווה אותנו במחשבה ובתשומת הלב לפרטים הקטנים שעושים את כל ההבדל. אנו שמחים להזמין אתכם להתרשם מקולקציית המראות הייחודית שלנו.

×
דילוג לתוכן